Despre noi
– Platformă e-learning de mediu și sustenabilitate –
Academia de Mediu înseamnă
- Cursuri, studii și analize despre mediu, legislația din domeniul mediului, cunoștințe generale despre mediul înconjurător, industria protejării mediului.
- Date și exemple solide pentru a înțelege problemele de mediu și soluțiile la acestea resursele necesare pentru ca experții, tutorii, profesorii, trainerii, consultanții, responsabilii de sustenabilitate să-și poată prezenta ușor cunoștințele pe o platformă accesibilă, prietenoasă, interactivă.
- Instrumente de învățare accesibile, moderne, interactive, inteligente.
- un cadru de colaborare participativ, între experți și învățăcei, între mai multe tipuri de organizații și subiecte de interes din domeniul mediului și al sustenabilității.
- Acces rapid și ușor, pentru publicul doritor să acceseze cursurile sau acces dedicat unui anumit grup pentru învățare în cadru restrâns.
- Flexibilitate, accesibilitate și deschidere spre colaborare, în unicul scop de a facilita transferul de cunoștințe de mediu spre cât mai mulți specialiști și decidenți.
Platforma AcademiaDeMediu.ro este dezvoltată de Asociația ECOTECA, pe o tehnologie consacrată, robustă, capabilă să asigure previzualizare și accesare – gratuită sau contra cost – de cursuri și resurse pe diferite teme de mediu, furnizate de organizații civice, companii, instituții de învățământ, autorități și experți.
Cursurile din Academia de Mediu acoperă domenii diverse din categoria sustenabilității:

- Schimbări climatice;
- Protecția mediului înconjurător;
- Capital natural (păduri, biodiversitate, apă, resursele subsolului);
- Gestionarea deșeurilor;
- Calitatea aerului;
- Mobilitate sustenabilă;
- Achiziții publice verzi;
- Economie circulară;
- Eficiență energetică;
- Legislație (pentru toate subiectele de mai sus);
- Managementul datelor de mediu;
- Educație de mediu.
Ca trainer, instructor sau expert, la Academia de Mediu vei găsi:
- Spațiul tău efectiv din platformă unde poți să-ți administrezi în calitate de tutore, propriile cursuri (încărcare, formatare, inserare resurse multimedia, inserare formulare de evaluare a progresului cursanților).
- Evidența cursanților proprii, a cursurilor absolvite (sau gradul de parcurgere) de aceștia.
- Metodă de plată pentru cursurile tale – prin card, virament sau PayPal.
- Posibilitatea de facturare, pentru cursanții care solicită factură.
- Ajutor cu încărcarea cursurilor online, înscrierea cursanților și structurarea pedagogică a cursurilor.
- Suport tehnic și feedback de specialitate pentru probleme tehnice și de structurare a conținutului.
Costurile tale pentru utilizarea platformei Academia de Mediu sunt foarte accesibile și se compun din:
- Costul de gestionare a datelor cursanților – 10% din prețul de vânzare a cursului, dar nu mai puțin de 2 lei/cursant/curs.
- Asistență tehnică pentru încărcarea cursurilor online, comprimarea fișierelor, înscrierea cursanților și structurarea pedagogică a cursurilor – 100 lei/oră de asistență, în baza acceptului prealabil cu privire la numărul de ore contractat.
În aceste servicii nu se includ costuri de design grafic, copyright, cercetare sau elaborare conținut. De asemenea, dacă un curs (incluzând toate elementele grafice, multimedia etc) ocupă mai mult de 1 GB spațiu de stocare pe server, acest lucru va genera un cost suplimentar de 1 EUR (facturabil in lei) pentru fiecare GB sau fracțiune de GB suplimentar.
Factura se va emite pentru o valoare minimă cumulativă de 10 lei.
Informații necesare de la creatorul cursului, pentru încărcarea unui curs pe platformă:
- Data preconizată pentru lansarea publică a cursului.
- Modul de structurare a cursului (pe săptămâni, pe părți/capitole, un singur document, consolidat, cu tot conținutul cursului).
- În câte lecții este structurat cursul?.
- Care este numărul total de slide-uri? Dar de videoclipuri? Dar de audioclipuri?
- Va fi curs gratuit sau cu plată? Dacă este un curs plătit, care este prețul lui?
- Va fi disponibil publicului larg sau doar unui grup restrâns? Dacă este vorba de un grup restrâns, cum va fi acesta identificat?
- Cursanții se pot înrola singuri la curs sau vor fi înscriși de altcineva? Dacă îi va înscrie altcineva, este vorba despre administrator sau despre instructor?
- Ce anume pot să vadă vizitatorii ei care accesează cursul?
- Ce servicii conexe vă sunt necesare, dintre următoarele?
- Sprijin tehnic pentru încărcare conținut curs;
- Sprijin editorial pentru optimizare conținut informațional;
- Sprijin editorial pentru grafică și design;
- Sprijin organizatoric pentru emitere facturi și urmărire încasări.
Pentru sistematizarea informațiilor necesare, te rugăm să completezi fișa de curs de aici: .